2.9.2012

virallisesti kevät

Tätä kaikki on kuulemma odottanu koko talven -  syyskuun (ei oikein toimi suomeks..)ensimmäinen päivä on eka virallinen kevätpäivä! Tää on niin ihanaa, normaalisti kun syys-, loka- ja marraskuu on niitä masennuskuukausia, päivät lyhenee ja kylmenee, ja nyt kaikki on päinvastoin. Kesälomaan on kaks ja puoli kuukautta, jouluun kolme kuukautta (!!!), ja aika menee ihan sairaan nopeesti.


Tällä viikolla ei oo oikein tapahtunu mitään erikoista. Vielä lisää kommunikaatio-ongelmia on toki ollu... Alkuviikosta vaihdoin home groupia kansainvälisen counselorin luvalla, ja jätin enkun pois kun sain tietää ettei sitä oo pakko opiskella, ja opet ajatteli että se on ihan hyvä idea kun en oikein pystyny tekeen siellä mitään. Mulle jäi 4 ainetta, niinkun kaikillia paikallisilla on, ja aikaa yrittää catch up with math. Perjantaina sainkin sit mukavan rageviestin aussijärjestöltä et miks oon vaihtanu home groupia, mun pitää olla kansainvälisessä ryhmässä ja mulla pitää olla vähintään 5 ainetta että täytän viisumin requirements, tai mun pitää palata takasin suomeen. ??!! Kiva ylläri, tuli taas ihan tyhjästä tommoset säännöt kun ei kukaan koulussa ollu mulle mitään sanonu. No, maanantaina pitää tehä taas muutoksia lukujärjestykseen.. Ärsyttää vaan, en mä oo tottunu siihen et oon "huono oppilas" tai "huono tytär", enkä todellakaan tahallaan yritä aiheuttaa mitään hankaluuksia. 

Isäntäperhe vaihtuu luultavasti marraskuun ekalla tai tokalla viikolla, sillon kun kesäloma alkaa. Uutta perhettä ei oo vielä tiedossa, mä kyselen koulussa ja järjestö ettii kans. Toivon et löydän jonkun meijän koulusa, koska en haluu vaihtaa koulua tai joutua kauemmas Hobartista. Siihen on onneks viel pari kuukautta aikaa!

Tää viikonloppu on ollu ihanan aurinkoinen ja lämmin! Perjantaina ois ollu yhet kotibileet, mut Louise ei oikein halunnu et meen niin pysyin himas ja vuokrattiin Tee Khinin kanssa 6 leffaa (ja makso vaan $12!!) ja ollaan katteltu niitä iltasin. Eilen päivällä menin Kingstoniin ellan luokse josta ryan ja john haki meijät ja lähettiin kattoon jaden netball peliä. Ajokorttisysteemi on tääl ihan sairaan monimutkanen, mut suurin osa mun ikäsistä "has their P's" eli ne saa ajaa yksin ilman vanhempia max 80km/h. Ihan siistiä! Ja netball vaikuttaa ihan sairaan monimutkaselta peliltä, en ymmärrä sitä ollenkaan:D Jaden joukkue hävis, ja kaikki oli tosi pettyneitä kun se oli joku finaalipeli. Siit ajeltiin viel kaupunkiin ja vähän shoppaileen jonka jälkeen ryan heitti mut himaan. Hauska päivä!

Tänään olin suunnistamassa ja oli kyl ihan sairaan vaikeeta. Se oli kahen biitsin välissä eli maa oli vaan hiekkaa ja dyynejä ja ärsyttävää polviin asti ulottuvaa heinää ja välillä mäntymetsää. 6km rata ja mulla meni puoltoista tuntia, mitää?! Kaikkien muidenkin ajat oli sitä luokkaa, ihan hulluu vaan että voi kestää niin kauan. Vaik kyl mä virheitäkin tein, usein oli vaan semmonen olo et kattelin ympärille ja näky vaan dyynejä ja rasti voi olla missä vaan, eikä mistään saa kiinni. Mut ihan hauskaa oli, varsinkin kun aurinko paisto ja 18 astetta lämmintä! Kun tulin kotiin menin heti ulos ottaan arskaa, ah kuinka ihanaa eikä yhtään pilviä taivaalla.. Kerkesin siinä 10min istuun kun kauheen isot pilvet peitti auringon ja alko sataan. Normipäivä!

Kuvia mulla taaskaan ei oo melkein yhtään. Normaalia arkee tääl oon vaan eläny. Ens keskiviikkona lähenkin to mainland, jee! Ekaks suuntaan Melbourneen, perjantaina lennän Canberraan serenan luokse josta mennään junalla alkuviikosta Sydneyyn ja loppuviikosta lennän takas Hobartiin jonka jälkeen on vielä 1vko lomaa jäljellä. Nyt kun en ookaan school teamissa Auschampseissa, meen sinne vaan syyskuun vikaks viikonlopuks, eli on vähän enemmän vapaa-aikaa tiedossa, ja ihan hyvä niin. 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti