26.8.2012

communicate!

Tällä viikolla on tullu vähän uusia käänteitä mun vaihtarivuoteen. Just kun alko tuntuu ihanalta olla täällä ja perheen kanssakin tuntu menevän paremmin, niin sain vähän uutta tietoo mun aluevalvojalta. Mun exploriukselle lähettämä sähköposti tästä perheestä oli edenny aussijärjestölle ja aluevalvojalle ja ilmeisesti myös host äidille. Kauheeta monimutkasuutta ja väärinymmärrystä ilmassa, pikkuviat muuttu kauheiks ongelmiks ja kenestäkään ei saanu mitään selvää. Vois sanoo että kommunikoinnin kanssa on parantamisen varaa - ite oon tottunu että jos on joku ongelma niin siitä puhutaan myös mulle, varsinkin jos mä oon se ongelma, mutta täällä, tai ainakin tässä perheessä ei kauheesti mistään tommosesta keskustella tai neuvotella. Aika stressaava viikko perheen puolesta siis. Ja sain myös tietää että vaihdan perhettä neljän kuukauden kohdalla, mikä tuli mulle aika yllätyksenä, mutta oli kuulemma järjestön tiedossa jo alusta asti (eikä mulle tietenkään voinu ilmottaa). Nyt oon siis alkanu kyseleen koulussa jos kukaan vois hostata mua muutaman kuukauden ajan ja järjestö etsii mulle kans perhettä. Oon kyllä oikeestaan aika helpottunu etten oo tässä perheessä koko 10kk, mutta tää asuinalue on kyllä tosi hyvällä paikalla ja mm. jäsenyys kuntosalille mikä on täs naapuris kestää 6kk. No, ehkä siitä ei kannata vielä ottaa stressiä..

Kommunikoinnista vielä sen verran, että joku Orienteering Tasmania nainen soitti mulle eilen ja sano etten oo välttämättä sittenkään school teamissa Auschampseissa. Hän oli ollu matkoilla kun päätös tehtiin, ja muut ei tajunnu että se ois vasten sääntöjä epäreilua muita kohtaan kun mä en oo juossu karsinnoissa. Tääkin tieto ois ollu ihan kiva saada vähän aikasemmin, tai jopa ennen kun ilmottauduin koko viikon kisoihin ja maksoin siitä 130AUD, peruin kaikki kyyti- ja majotussuunnitelmat kun luulin että meen koulun joukkueen kanssa, ja kun hoidin kaikki paperihommat koulun rehtorin kanssa. Kisoihin on nyt siis n. kuukausi aikaa, ilmottautumiset meni kiinni kaks viikkoo sitten (eli saa nähä pystyykö mitään perumaan) ja majotusta on melkein mahdotonta saada. Haha, katotaan miten tästä selvitään!

Muuten on ollu kyl kiva viikko! On tullu urheiltua aika paljon, tiistaina athlete developmentissa meillä oli 10km juoksu ja jaksoin juosta koko matkan, 61.54min oli aika ja olin oikeestaan aika ylpee ittestäni! Perjantai oli vapaapäivä koulusta niin mentiin chantellen luokse yöks torstaina jaden kanssa, katteltiin pari leffaa 21 jump street (aah channing tatum) ja this is war. Pe aamuna päätettiin polkee kingston beachille (chantelle asuu kingstonissa) kun oli niin aurinkoinen keli, ja treffattiin ellan kanssa siellä. Hauska päivä! Ja aah mikä keli to ja pe, 17 astetta ja arska paistaa! La suuntasin taas chantellen luokse koska ei keretä kauheesti tekeen mitään seuraavaan kuukauteen. Taas oli kyl hauska ilta, nähtiin emmaa ja caseytä ja muita kavereita koulusta.

chantelle ja ella <3

jade<3

kingston beach




Tänään vietin päivän mun host isän kanssa. Menin sen kanssa aamulla kirkkoon, ja oli kyl ihan rentoo, aika samanlaista kun Riossa. Sen jälkeen suunnattiin north hobartiin ja hot august jazz festivaaleille! Tee Khin on kunnon jazz fani, ja kierreltiin siis eri pubeissa kuuntelemassa paikallisia jazz bändejä. Ihan mielenkiintosta, vaikka en normaalisti jazzia kuuntelekaan. Nyt pitäis alkaa tekeen matikan läksyjä... wish me luck!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti