19.8.2012

this place is growing on me

Taas yks viikko takana, vieläkään ei oo kauhee hinku takasin Suomeen ja Tasmania ja Hobart alkaa tuntua aika sairaan kivalta paikalta. Rento paikka missä melkein kaikki tuntee kaikki mutta ihmisiä on silti paljon, yleisin harrastus on surffaaminen, maisemat on upeita ja uudet ystävät ihania - whats not to love?

Alkuviikosta juhlittiin Louisen eli mun host mumin synttäreitä (50v) ja koko loppuviikko saatiinkin sit herkutella niiden kaikkien kakkujen kanssa. Fiilikset perheestä vaihtelee päivittäin, joskus on hyvä olla ja toisina päivinä ärsyttää suunnattomasti, mut se on varmaan ihan normaalia enkä jaksa enää stressata siitä. Katotaan sit kuukauden tai kahen päästä et miten asiat on edenny. Tällä hetkellä oon ihan ilonen, talossa tuoksuu nimittäin ihana leipomisen tuoksu kun Louise on taas väsänny jotain kakkua, nam!

Koulussa oon itseasiassa jopa joutunu tekeen jotain. Saksassa meil on lokakuussa joku Goethe instituutin koe mikä on aika iso juttu, eli pitää vähän panostaa siihen. Enkussa mun pitää kirjottaa 1000 sanaa jostain kirjasta, ja matikka tuntu perjantaina ihan mahdottomalta (en saanu yhtäkään tehtävää tehtyä puolessatoista tunnissa, yritin kahta enkä saanu kumpaakaan oikein ja väsäsin niitä sen koko ajan. ). Onneks on vastapainona outdoor ed ja athlete development, torstaina oltiin koko päivä rafting semmosella joella (rapid?)  ja oli ihan sairaan hauskaa! Odottelen vielä että meijän opettaja lisää ne kuvat facebookiin, niin voin sit lisätä niitä tännekin:)

Sain tällä viikolla kans tietää että mulle ois paikka tasmanian joukkueessa suunnistuksen AusChampseissa, mikä on aika iso juttu, vaikka oon vaan varasijalla. Normaaleiden aussimestaruuksien lisäks siellä on siis yhen viikon aikana vähän niinkun KLL, mutta jokasella osavaltiolla on yks joukkue ja ne kilpailee sit vastakkain eri ikäryhmissä. Siellä on sen viikon aikana sit kans kaikkee kivaa ohjelmaa, jotain banquettia ja muitten osavaltioiden nuoriin tutustumista, eli odotan innolla! Kisat pidetään siis tänä vuonna täällä Tasmaniassa, ja pääsen oleen mukana kaikessa koko viikon (vaikka se onkin eka viikko loman jälkeen, mut pitää vaan olla pois koulusta, harmi!).

Elien olinkin sit mun ekoissa kunnon bileissä täällä, ja oli kyl ihan sairaan hauskaa! Menin iltapäivällä chantellen luokse valmistautuun ja sit mentiin siitä jaden, ellan ja johnin kanssa ryanille, josta käveltiin näihin kotibileisiin. Paljon porukkaa, hyvää musiikkia ja paaaljon tanssimista, ja oli tosi imarreltu olo koska melkein kaikki tunsi mut vaikka mä en tuntenu ketään!:D Yks hyvä puoli taas vaihtarina olemisessa;) Koska nää bileet oli vaan parin korttelin päässä mun kadusta, sain kävellä kotiin ja kotona olin 11.30 niinkun louisen ja tee khinin (host isä) kanssa sovittiin. Tänään heräsin sit pirteenä aamulla suunnistamaan, ja loppupäivän oon vaan hengannu chantellen ja caseyn kanssa ja jutskaillu vielä oman perheen kanssa skypessä:)

chantelle

en ehkä enää uudestaan pistä valkosia kenkiä kun mennään bileisiin


2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvälle toi suunnistusjuttu! Ja noi pippalot etenki(; voimiii ton perheeen kanssa, kyllä ne varmaan siitä ja älä ota turhaa stressii niistä! Terkkui täält sateisesta suomesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, ja yritän olla stressaamatta:) toivottavasti koulu on alkanu hyvin siellä ja kelit ois ees vähän paremmat, miss you<3

      Poista