21.7.2012

"cold" tassie

Keskitalvi, päivälämpötila vaan 12 astetta ja kaikki valittaa että on ihan hullun kylmä... Huvitavaa kun ihmiset kysyy "What do you think of tassie so far, cold isn't it?" ja mun mielestä sää täällä on aika kiva talvisääks! Eikä täällä oo satanu vielä kertaakaan kunnolla sinä aikana kun oon ollu täällä. Nytkin aurinko paistaa ja tulee mieleen kiva kevätpäivä suomessa. Ilma on kyl tosi vaihteleva täällä, menin sunnuntaina lenkille ja alko ripsiin vettä vaikka taivas oli ihan kirkkaan sininen!
long beach lenkkimaisemia



Kun koulussa kerron et oon vaihto-oppilas suomesta, yleisin reaktio on "why on earth did you come to tasmania?!" kun mä vastaan etten mä saanu valita mihin tuun, kaikki on sillee "oh okay i understand now":D Aika hassua kun on tää loppujenlopuks aika hieno paikka, mut toisaalta en mäkään voi ymmärtää miks joku haluais tulla Suomeen vaihtoon..

Viikko on sujunu ihan hyvin, koulussa on vaan ollu aika tylsää. Kaikki valmistautuu ens viikon kokeisiin (mid year assesment period tai joku semmonen). Enkku (oon semmosessa kansainvälisessä ryhmässä mis on pelkkii ulkomaalaisia oppilaita) on ihan sairaan helppoo enkä jostain syystä saa vaihtaa paikallisten ryhmään. Matikassa edetään tosi hitaasti mut sen mä luultavasti vaihdan ens viikon jälkeen. Saksassa ei tehä mitään, mut siel on silti ihan hauskaa kun se ryhmä on kiva. Tanssissa ei tehä mitään (vaihdan sen luultavasti pois) ja tiistain athlete developementista mulla tuli reidet niin kipeiks et keskiviikko ja torstai oli ihan tuskaa:D Oli siis aika huisia torstaina kiivetä Outdoor edissä vuoren päälle, reidet oli sen jälkeen vielä astetta pahemmassa kunnossa. Muuten se vaellus oli ihan kiva, meillä kesti 2h vuoren päälle (ihan sairaan rankkaa!)  ja tunti alas ja päällä oli mahtavat maisemat!
tuolla kallion päällä me käytiin!

Tänään mulla olikin vapaapäivä kun kaikki muut lukee kokeisiin. Sunnuntaina meen luultavasti kokeileen suunnistusta, ja ens viikko onkin tosi rento: meillä kaikilla vaihtareilla jotka on tullu tänne parin viikon sisällä (3 saksalaista (10kk) ja 10 ranskalaista (5vko) mun lisäks)on koko ens viikko pelkkiä retkiä. Eniten odotan loppuviikon tassie east coast experience retkee mikä on to-pe, käydään muutamassa national parkissa ja nähdään itärannikon hienoimmat rannat ja perjantaina opetellaan surffaamaan! 

yritin leipoo pannukakkua.. 
mun koti täällä

maisemat kadulta


roundabout

sandy bayn keskustaa
sandy bayn keskustaa


lähisatama


2 kommenttia:

  1. heei ihanii kuvia! (: miss you<3 heei millasta porukkaa teijjän koulussa on? onks kivaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siel on ihan kivaa porukkaa, koulu on tosi rento eikä melkein mitään sääntöjä, vähän niinku lukio suomes. melkein kaikki tytöt näyttää hipeiltä, urheilijapoikia on yllättävän paljon;) kyl mä oon tykänny:) miss you too<3

      Poista