27.7.2012

surfing and other stuff

Huh, mikä viikko! Exam week, eli meille vaihtareille expedition week. Joka päivä oli siis jotain ohjelmaa ja torstaista perjantaihin vähän pidempi reissu itärannikolla. Ei oo kauheesti kerenny ikävoidä suomee, ja ihan hyvä niin!

Ekaks vähän viime viikonlopusta. Aina lauantaisin on Salamanca Market, mikä on semmonen tori mis on kaikkee tasmanialaista kamaa ja kauheesti katusoittajia. Tunnelma on siellä ihana, varsinkin viime lauantaina kun siel oli soittamassa yks tosi söpö poika joka laulo myös ihan tajuttoman hyvin! Oli kiva kierrellä siellä ja kuunnella hyvää musiikkia vaikka olinkin yksin. Sunnuntaina kävin sit suunnistamassa, ja ne kaikki ihmiset siellä oli tosi mukavia. Ne tais vaan luulla et oon joku tosi huippu-urheilija kun mun host äiti meni kertoon jotain et treenaan joskus kaks kertaa päivässä ja oon tosi urheilullinen:D Pitää siis alkaa treenaan etten tuota niille pettymystä, haha:D Mut oli kyl hauska päästä metsään, ja näin Wallabyn eli semmosen pikkukengurun ihan lähietäisyydeltä. Ja liityin myös orienteering tasmania järjestöön.
Salamanca Market

Maanantaina suuntana oli Mona Art Gallery. Se oli aika erikoinen taidegalleria, mut ois varmaan ollu tosi mielenkiintonen jos ois kiinnostunu taiteesta. Mut oli ihan kiva nähdä se, kun se on aika iso juttu tääl Hobartissa. Tiistaina olikin sit vähän hauskempi päivä, mentiin Cadburyn suklaatehtaalle (kuunneltiin vaan semmonen luento ja saatiin levyt suklaata) ja Bonorong Wildlife Parkiin! Wildlife parkissa nähtiin kaikki aussieläimet, eli wombatti, koala, paaljon kenguruita ja tasmanian tuholaisia. Niin siistiä! Ja kaikki eläimet oli vielä tosi söpöjä.

Tasmanian Devil

a baby wombat!

niin söpö!

Keskiviikkona suunnattiin to Bruny Island. Suurin osa päivästä oli vaan meijän pikkubussissa istumista, kun kierrettiin saari. Nähtiin kyl paljon hienoja maisemia ja rantoja myös!

saksalainen selina <3

Torstai aamuna lähettiin siis ajeleen itärannikkoo pitkin ylöspäin. Pysähdyttiin matkalla ihmetteleen maisemia, meri oli kaikkialla ihan turkoosi ja rannat täydellisen näkösiä! Ajettiin pari tuntia Coles Bay nimiseen paikkaan, mistä lähti semmonen kävelypolku Wineglass Bayhin, joka on yks suosituimmista turistikohteista itärannikolla. Meidän piti kävellä semmosen pienen vuoren toiselle puolelle, missä tää kuuluisa ranta sit on, matkaa suuntaansa noin tunti. Heti kun alettiin käveleen, alko sataan ihan kaatamalla... Ei ollu maisemat ihan parhaat semmosessa myrskyssä! Kun vihdoin päästiin takas bussille, kaikki oli ihan märkiä ja jäässä eikä kellään ollu tarpeeks vaihtovaatteita, aijettä sitä valituksen määrää:D

normipäivä, wallaby tuli moikkaan meitä kun saavuttiin parkkipaikalle

(sateinen) wineglass bay

käytiin myös tsekkaamassa Friendly Beaches

Illalla käytiin vielä semmosella penguin tourilla kattomassa taskulampun valossa kun kymmenen pingviiniä saapu yöks niiden pesiin. Ois varmaan ollu ihan kiinnostava kokemus, jos ei ois aikasemmin käyny esim. Argentiinassa ja nähny kymmeniä ellei satoja pingviinejä ihan päivänvalossa ja metrin etäisyydeltä...

Perjantaiaamuna mentiin sit surffaamaan!!! En voi hehkuttaa tätä tarpeeks, oli niin siistiä! Ihan mahtava keli, ja se vaan oli niin hauskaa! Semmonen parikymppinen surffaripoika opetti meille aluks kaikki perusjutut, ja sit mentiin. Eka puol tuntia oli vähän epätoivosta yrittämistä ees pysyä laudan päällä, mut en silti voinu olla hymyilemättä - aah se turkoosinsininen vesi ja ihana Redbill beach.. Sit alko pikkuhiljaa "surffaaminen" sujumaan, onnistuin jo oleen kyykyssä laudan päällä ja liukuun murtuneen aallon mukana rantaan. Pikkuhiljaa kaikki alko valittaan kylmyyttä ja lähteen bussille pistään vaatetta päälle, mut mä en ees tuntenu mitään kylmyyttää kun oli niin hauskaa. Loppujen lopuks mereen jäi vaan surffaripoika ja pari ranskalaista poikaa ja mä, ja mentiin vähän syvemmälle et voitais surffata jo murtumattomilla aalloilla (catch the unbroken waves??). Miettikää, opin surffaamaan jotenkuten, oisin varmaan voinu olla siellä koko päivän!

koko porukka

Surffauksen jälkeen käytiin vielä yhessä national parkissa. Onneks oli ihan lyhyt kävelymatka, kaikki oli nimittäin tosi väsyneitä. Mentiin semmosille makeanveden lähteille, ja taas kerran tosi hienon näköstä. Sattu aika hyvä tuuri vielä kun semmoset opiskelijapojat sattu oleen siellä soittelemassa kitaroillaan (näköjään ihan normaalia täällä!), saatiin siis vielä ihanaa musaa hienon sään lisäks. Love it!

(opin myös mitä tarkottaa surffitukka...)

Oli kyl ihan mahtava viikko, vaikka sää ei aina suosinutkaan ja vaikka välillä tuntu et kuulin matkoilla enemmän ranskaa kun englantia (7 ranskalaista, 2 saksalaista ja mä.. Mikä siinä on et ranskalaiset ei viitti puhua englantia vaikka ne on täällä oppimassa nimenomaan englantia?! Kyl ne ihan mukavia silti oli, pikkasen vaan välillä ulkopuolinen olo kun ei ymmärrä sanaakaan mitä muut ympärillä puhuu..) Vielä kolmen päivän loma edessä, aika rentoo tää aussielämä tosiaan on!

1. Välillä mulla niin kiehuu ku aattelin vaan kuinka ite oon tääl myrkyisäs suomes. Mäki haluun vuodeks vaihtoo!!! Murr

2. Se on varmaan vähän sillai, kun eihän ranskalaiset puhu kai hyvää englantia niin sitten niillä on kauhee muuri alottaa puhuun sitä varsinkin jos ne pärjää keskenään sillä ranskalla :) ..mutta ihania kuvia :)

3. AA ihania kuvia! (: aa surffaus ja kaikki! Hirvee matkakuume nyt itellekki ku lukee tätä. Pidä hauskaa siä, meil alkaa viikonpäästä koulu -.- :D