21.11.2012

practise makes perfect..?

Vapaa-aikaa on kauheesti, mutta ylimäärästä vapaa-aikaa ei sit yhtään! Joka päivä on menoo, nyt päätin jäädä kotiin salilla käymisen ja bileisiin menon + sleepoverin sijaan, oon ihan puhki. Ois kauheesti asioita mitä pitäis selvittää sukelluksen ja työnhaun takia eikä aika vaan riitä. Nyt mä aion tehä kaikki rästihommat. Ainiin ja pyykkiäkin pitäis pestä mut hitto kun en osaa käyttää aluevalvojan pyykinpesukonetta.. Ehkä mä löydän ohjekirjan jostain tai odotan kunnes se tulee himaan.


Ekaks voisin kertoo eilisestä, mihin toi otsikkokin viittaa. Vietettiin päivä ellan ja ryanin kanssa Eaglehawk Neck nimisessä paikassa, mitenkäs muutenkaan kun surffaten! Herätyskello soi aamulla 7am (such a struggle, vietin sunnuntain emmalla pienimuotosessa get togetherissä, nukuin ehkä tunnin, joten 8h yöunet ma-ti yönä ei kyllä millään riittäny päikkäreistä huolimatta) ja busseilin kaupunkiin ja siitä ryanille. Pakattiin sen upee batmobiili ja heitettiin surffilaudat katolle ja lähettiin ajeleen. Ei haitannu se tunnin ajomatka yhtään niin hyvässä seurassa hyvän musan kanssa. Kun päästiin paikanpäälle, huomattiin et oli liian tuulista ja the surf was really bad. Noh, ei se meitä estäny, mentiin kuitenkin ja mäkin sain taas vähän enemmän tuntumaa, onnistuinkin pari kertaa.









 Oli ihana ilma, tosi lämmintä, ja parin tunnin jälkeen pelattiin vähän futista siin biitsillä ja otettiin arskaa. Sit hurautettiin ryanin shackille parin kilsan päähän ja syötiin vähän lounasta (mitäs muutakaan kun snags=makkaraa+paahtista). Seuraavaks käveltiin blowholelle (semmonen siisti reikä kalliossa mist suihkuaa vettä) ja käveltiin siellä, eksyttiin ja meil kesti joku 2h päästä takas ryanin shackille. Istuttiin ehkä 5min ja päätettiin lähtee uudestaan surffaamaan, vaikka yleensä iltaa kohti the surf gets worse. Kun päästiin rannalle niin huomattiin et aallot oli ihan huikeet, tosi hyvä "surf" (en tiiä näitä juttuja suomeks) ja ihana auringonlasku viel toi lisää tunnelmaa. Olin kyl välillä aika paniikissa kun aallot oli niin isoja enkä oikeestaan onnistunu kertaakaan kunnolla to catch a wave, ja kun kerran jotenkuten onnistuin niin oli ihan sairaan vaikee päästä takas sinne merelle (pitää mennä whitewash kohdan ohi ja behind the point where the waves crash ja kun en oikein osaa mennä niiden isojen aaltojen ali sen laudan kanssa niin i just got wiped out koko ajan). Mä luovutin kun tuli kauhee kramppi pohkeeseen ja menin vaan chillaamaan ellan kanssa rantaan, se ei surffannu ollenkaan. Kaikesta huolimatta oli kyl ihan loistava fiilis, semmonen "this is what life should be like". Saavuin kotiin 11pm ja olin ihan hullun väsyny, kunnon aktiivipäivä!



Muuten ei oo mitään erikoista ollu. Oon rampannu kaverilta toiselle, ettei tarvis täällä aluevalvojan luona olla. Caseylla olin torstaina ja käytiin uimassa (vedessä oli niin paljon klooria että mun hiukset sai tosi kivan vihertävän sävyn), lauantaina vietin päivän ellan kanssa ja olin sillä myös yötä, katottiin O.C.tä, ai että mulla on ollu ikävä sitä sarjaa! Sunnuntaina olin jo matkalla kotiin kun törmäsin emmaan ja chantelleen, ja päätettiin tosiaa järjestää pienet illanistujaiset emmalla ja jäin sinne yöks. Meidän sunnuntait on aina niin hauskoja, haha. Tänään käytiin lunchilla emman, chantellen ja jaden kanssa, mut päätin tosiaan tulla takas tänne lenah valleyyn ja chillata tän illan. Spinning oli suunnitelmissa mut vaikka en ookaan hetkeen siellä käyny, nyt on vaan semmonen fiilis et can't be bothered. 

Sukelluskurssi on alkanu, ja ekat open water divet on viikonloppuna. Vähän vielä jänskättää et saanko OK:n lääkäriltä, jouduin tekeen jotain himo kalliita lung function test juttuja viime viikolla ja huomenna aamulla meen sinne kuuleen tuomion. Tuskin sieltä mitään huonoja uutisia tulee kun ei mulla mitään astmaa oo. Vähän alkaa kyllä jännittään jo toi sukeltaminen! Oli aika huvittavaa tosiaan maanantaina kun menin ekalle teoriatunnille; astuin sisään ja siel oli 6 isoo keski-ikästä miestä mun lisäks.. Menin ihan paniikkiin, et apua joudunko mä noiden kanssa sukeltaan, mut tuli sinne sit yks nainenkin, sekin kyllä keski-ikänen. Oisin vähän toivonu et siel ois ollu jotain nuorempaakin porukkaa, mut nojaa, ei se nyt oo niin justiinsa. 
näitä eroja suomen ja australian välillä. ei oo suomessa ikinä tullu törmättyä poliisiin joka antaa kyydin kotiin just because!
Sunnuntaina muutan vihdoinkin sinne Butlereille. Niiden osote, eli mun uus osote on 4 Wentworth Street, Bellerive, 7018 TAS (jos joku haluaa lähettää mulle esim suklaata..) Vaikuttaa kyllä niin mukavalta perheeltä! Jo semmoset pienet jutut kuten s-postin loppuun laitettu "we are really looking forward to having you stay with us" antaa tuhat kertaa paremman fiiliksen kun ikinä Louisen ja Tee khinin kanssa. Tosi rentoja niiden kaikkien kyl pitää olla, mikä perhe muuten lähtis yli kaheks viikoks Uuteen seelantiin telttaileen (+ suunnistaan, ja kyllä, mäkin oon lähössä mukaan!) tai kaikki yhessä falls festivaaleille. Can't wait!

Vielä semmonen juttu, huomasin mun kännykän countdown jutusta et 160 days till Finland. Anteeks mitä?! Onneks 5 ja 1/2 kk kuulostaa enemmältä.