29.4.2013

the end

Se siitä, viimenen viikko takana, huomenna lähtö. Kauheen tyhjä olo, ja jotenkin stressaantunu ja ahdistunu samaan aikaan. En oo vielä ees itkeny mitenkään erityisemmin, vaikka on pitäny sanoo jo hirmu monelle heipat. Ehkä sitä ei vielä tajuu että oon oikeesti lähtemässä, enkä välttämättä nää näitä tyyppejä enää ikinä. Ja stressaa vaan toi matkalaukku + rahat, mulla ei oo kauheesti enää rahaa ja toi matkalaukku on ihan hiton täynnä, just siinä rajoilla että meneekö yli, eikä mulla oo sit todellakaan mitään rahaa maksaa kentällä jotain oversize luggage fee juttuja. Noh, she'll be right.

Ihan mahtava viikko kyllä ollu! Tosi paljon actionia ja kaikkee hauskaa, kavereita ja muuta. Maanantaina olin koko päivän suunnistamassa semmosella leirillä, mikä kesti siis pari päivää mut olin siellä vaan päivän kun oli muuta menoo. Oli kyl tosi hyvä fiilis sen päivän jälkeen kun tuli treenattua ihan kunnolla siellä pittwaterin hiekkadyyneillä. Illalla menin sit Ellalle yöks ja katottiin silver linings playbook leffa. Tiistaina aamulla suunnattiin sit surffaamaan! Mentiin ellan, jaden ja emman kanssa, ja keskiviikkona mentiin uusiks viel emman kanssa. Niin kivaa, mulla alko sujuun jo aika hyvin, kyllä nyt vois jopa sanoo että opin surffaamaan vaihtarivuoden aikana! ;)













Torstaina mentiin Clairen kanssa sukeltamaan! Mentiin fortescue bayhin uni diveclubin kanssa, ja oli kyllä aika huippua. Ilma oli aika surkee, jäätävän kylmä ja vettä sateli, mut eihän se sukellusta haitannu varsinkaan kun meillä oli ne super mukavat 8mm märkäpuvut... Mentiin ekalle sukellukselle ja claire ei päässy edes metriä alas kun sillä alko sattuun sinuses, se oli pienessä flunssassa :( Oli tosi ärsyttävää, kun oltiin oltu niin innoissaan siit et päästään yhessä sukeltaan. No eihän siinä muu sit auttanu kun et mä otin sit muun porukan kiinni ja sukelsin niiden kanssa (toi eka sukellus jäi kyl tosi lyhyeks ton säätämisen takia). Oli ihan siistiä, oltiin 15m syvyydessä ja siellä oli semmonen kelp forest, eli merilevä"puita" ja oli aika jännää. Sit tokalla sukelluksella mentiin semmoselle ship wreckille, oli aika spooky mennä vaan siellä laivan sisällä merilevän keskellä ympäriinsä! Niin ja näin vielä semmosen massiivisen rauskun, luulin et se oli stingray ja panikoin ihan täysin.




Mä olin kyllä ihan puhki ja tuli syötyä ihan kunnolla suklaata paluumatkalla, siitä lähti siis mun epäterveellisen ruokavalion maratoni (suklaata, nachoja, KFC, chips with chicken salt etc..  tää taitaa jatkua vielä ainakin tän viikon loppuun kun saan taas fazeria ja irtokarkkeja ja kaikkee muuta hyvää!). Perjantaina käväsin lenkillä, ja sit suuntasinkin southportiin emman mökille. Muut oli menny sinne jo torstaina, mut ei mua haitannu se busseilu kun bussimatka (2h) makso vaan $1!!! Siellä sit chillattiin ja oli taas niin mukavaa ja rentoo. Ei oltais haluttu ollenkaan lähtee kun la aamuna oli niin aurinkoista ja nättiä. Mulla oli kyllä niin true aussie fiilis siinä kun istuskeltiin aamulla pihassa ja grillailtiin egg and bacon rolls.



Lauantaina hengasin sit viel ellan kanssa ja pidettiin hauska päivä, makoiltiin biitsillä ja käytiin uimassa (oli joku 24 astetta vaikka pitäis olla jo melkein talvi), vedettiin ranskiksia ja käytiin kaupungissa missä sit törmättiin johniin ja ryaniin ja käytiin sushilla. Sunnuntaina pakkailin vähän, ja illalla suuntasin caseylle missä päätettiin sit nikkin, breen ja ellien kanssa lähtee ryanille pitään leffailtaa ollien ja nickin kanssa. Taas oli tosi mukava ilta, katottiin mm. shutter island joka oli tosi hyvä! Oli vaan niin rentoo makoilla siinä telkkarin edessä kamujen kanssa kun takkatuli lämmitti ja syödä vaan suklaata. Mun piti kans sanoo moikat pojille sillon, aika syvältä kun ne on niin mukavia tyyppejä et tulee kyllä ikävä.

Tänään sit vaihtarivuosi sai ansaitsemansa päätöksen kun mentiin ellan kanssa blackman's bayhin ja hypättiin off the top of soldiers!!!!!! Se on siis semmonen kallio mistä vaan hypitään veteen, oon käyny siellä ennenkin mut hypänny vaan alle puolesta välistä, tänään sit mentiin sinne ja tavotteena oli to conquer soldiers, eli hypätä sieltä päältä mikä on 12 metrin korkeudessa. Oli kyllä ehkä pelottavin ja most reckless thing i've done, mutta ai että se fiilis sen jälkeen!! I DID IT!!!!!!!!!! Aika hyvä vertauskuva kyllä, haha.

Tänään illalla käydään sit viel family dinnerillä butlerien kanssa, ja huomenna ois edessä pakkaaminen ja vielä vikat heipat kavereille kun ne tulee käymään täällä meillä. En kyllä ees pysty pistään sanoiks kuinka mahtava vuosi mulla on ollu, ja kuinka hyviä kavereita mä oon täältä löytäny. Ihan käsittämätöntä, että mulla on täällä niin rakkaita ihmisiä vaikka oon ollu täällä vaan 10 kuukautta, ja ihan hirveetä että ne pitää hyvästellä. Tää mun vuosi täällä on ollu kyllä paras vuosi (tai siis 10kk) mun elämästä, hands down. Jotenkin sitä vaan pistää ittensä likoon ja yrittää parhaansa tehä kaikkee ja tutustua ihmisiin ja pitää hauskaa, kun on kyse vaihtarivuodesta. Mä toivon että mä en ikinä unohda mitään mitä mä täällä koin ja ketään kehen mä tutustuin! Ihan syvältä lähtee, but don't cry because it's over - smile because it happened. Täältä tullaan Suomi!

i can say i've become a true aussie, celebrating straya day with mates and a beer bong

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti