14.10.2012

the "smallest" things

Ärsyttävää, kun pikkujutut voi pilata fiiliksen niin nopeesti vaikka on ollu huikee viikko. Pakko vähän purkaa tänne, kun ärsyttää vaan niin suunnattomasti. Tapasin just mun aluevalvojaa, eikä siitä kyllä ikinä seuraa mitään hyvää! Ois vaan parempi jos en tietäis näitä asioita, ja voisin vaan elää siinä luulossa että kaikki tän perheen kanssa menee paremmin ja kohta on muutto ja olla stressaamatta liikaa. Louise kuulemma lähettelee mun aluevalvojalle koko ajan meilejä musta ja kaikista "ongelmista". Ilmeisesti oon taas menossa liikaa, kun kokeet lähestyy niin mun pitäis vaan olla kotona eikä häiritä mun kavereita joiden pitää lukee kokeisiin (kokeisiin on siis vielä yli 3 viikkoo ja suurimmalla osalla on yks tai kaks koetta. ja ne osaa ehkä ite huolehtia siitä et ne lukee). Aikasemmin viikolla Louise vähän got upset kun juteltiin jotain ja mainitsin etten tee final exams, koska ei siinä oo mitään järkee kun en jokatapauksessa pääse esim. matikan kurssista virallisesti läpi. Keskustelu kuitenkin loppu siihen että hän tokas "no, ei se oo mun ongelma, selvitä ite" ja nyt sain tietää että se on painostanu aussijärjestöö taas ns. määräämään että mun pitää tehä ne kokeet (hän on huolestunut et mulla on liikaa vapaa-aikaa koeviikolla jos en tee kokeita). Miksei se voi vaan antaa asioiden olla?? En vaan todellakaan ymmärrä sitä. Louisen mukaan ois myös ihan hyvä jos muuttaisin tän kuun lopussa, mut voi olla et mun pitää ollakin täällä marraskuun loppuun.



Mainitsin aluevalvojalle vaan ohimennen siitä että kuinka stressaavaa on koko ajan huolehtia rahankäytöstä ja seurata menoja yms, ja harmi kun en saa tehä töitä täällä (Louise on ainakin muutaman kerran mulle aika suoraan siitä saarnannu), niin ilmeisesti saankin hankkia part-time jobin jos haluan. Oon oikeestaan tosi innoissaan tosta!

Kyllä mulla oikeesti menee hyvin, tää on vaan tosi frustrating ja louise ja mun aluevalvoja vaan tekee kaikesta niin monimutkasta ja vaikeeta, kummastakaan saa ikinä mitään selvää eikä kumpikaan tunnu ymmärtävän mitä mä yritän sanoo tai mitä mä ajan takaa. Voitte kuvitella miten henkisesti raskas toi tapaaminen oli vajaan kolmen tunnin yöunilla!

Kolmen tunnin yöunet siis sen takia, kun eilen oli Ellan synttärit! Oikee päivä oli perjantaina, ja vietiin sille kouluun kakkuu ja muuta hyvää. Eilen mentiin illalla out to dinner, ella oli kutsunu 20 sen lähintä kaveria ja sitten mentiin takas niille ja vietettiin tosi hauska ilta rennon get togetherin merkeissä. Nukkumaan mentiin sit siinä kuuden maissa kun aurinko alko nousta, haha. Kasattiin chantellen ja jaden kanssa semmonen massiivinen paketti ellalle mihin kerättiin kaikkia pikkujuttuja mitä se on halunnu ostaa tai hankkia, ella ei yhtään osannu odottaa et oltiin hankittu sille mitään ja oli niin ihanaa kun se oli niin innoissaan siitä! (huikeeta suomee) Illasta on kans hauskoja kuvia mutta kaikki on ellan ja chantellen kameroilla niin kattellaan jos lisään pari tähän alkuviikosta hmm.



Torstaina oli niin rento aamu kun oli kaks ekaa tuntia surffausta. Tai ei me oikeestaan menty viel surffaan vaan ihan semmoselle normibiitsille mis ei ollu mitään isoja aaltoja vähän harjotteleen paddeling ja muuita olennaisia juttuja. Vaikka oonkin ennen ollu surffaamas oli ihan hyvä oppia ihan noi perusjutut kunnolla. Vesi oli kyl kylmää, mut voitteko kuvitella kuinka rentoo oli vaan makoilla surffilaudalla ja nauttia auringosta, ja se oli siis ihan perus koulunkäyntiä. Tulee luultavasti oleen aika tuskaa palata lukioon ja oikeesti opiskeleen... Kyllä mun nyt itseasiassa pitäis opiskella, huomenna on se iso saksan koe enkä oo kyllä muistanu yhtään lueskella mitään. Se ei oo periaattees koulua varten, siitä saa vaan semmosen todistuksen, vähän niinkun kielidiplomi kai. Se ei vaikuta arvosanaan, ei siis oikein hotsittais istua huomenna neljää tuntia sisällä sen kokeen takia kun on luvattu 24 astetta ja aurinkoo ah. Nojaa ehkä säät alkaa muutenkin lämpeneen kun kohta on kesä:)



Tsekatkaas minkä kävin ostamassa perjantaina! Pikkasen kirpas, "säästökuukausi", mut en malta odottaa! Pitää alkaa vähän selaileen line-up listaa ja perehtyyn falls musaan;)